Khamis, Januari 29, 2009

Lompat Nasaruddin Lompat

"Saya menyertai PKR kerana kepentingan rakyat dan senario politik tanahair yang ketika ini memihak kepada Pakatan Rakyat...."
Itulah kata-kata seorang pengkhianat dan pendusta. Setelah naik dan selesa dan lepas tu kecewa, beliau meninggalkan UMNO dan menyertai PKR. Kalau sertai PAS pn ada maap nye lagi. Dah tentu PAS pn Melayu Islam.

Setelah tewas pada pemilihan Ketua UMNO Bahagian Parit, beliau merasakan karier politik beliau akan berakhir, Penegrusi FELCRA Bhd. pn dah tak disambung kontraknya dan tidak mendapat tempat dalam UMNO. Orang dah berkabo, jangan lawan Dato' Zaim, stay je di Timbalan..tapi disebabkan kemaruk dan gila kuasa dan dorongan dari orang² kanannya, tersungkurlah beliau pada pemilihan berkenaan. Pada awalnya beliau diberitahu yang 40 cawangan UMNO di Bahagian Parit yang sedia menyokong beliau. Tetapi alih-alih, 25 cawangan sahaja yang mencalonkannya. Berbanding dengan YB Dato' Zaim yang mendapat 50 pencalonan.


Ramai ahli UMNO dan rakannya berasa amat terkilan dan kecewa dengan tindakan beliau melompat ke PKR. Baru kalah Ketua UMNO Bahagian..dia merasakan dirinya besar sangat dalam UMNO?? Sedangkan Dato' Ariff Shah yang kalah kpd Dato' Majid pn masih duduk didalam UMNO.. Jadi, terserlahlah sikap buruk Dato' Nasa yang tamak dan tidak setia.
Ramai yang berkata, dia buat keputusan sendiri menyertai PKR, tetapi ada yang berkata orang² kuatnya yang mendorong beliau melompat parti. Ahh..biasalah..dah kalah..tak da semangat perjuangan..tak da kesetiaan dan pentingkan diri sendiri.. Lompat la parti.. Mungkin habuannya lumayan kot..
*Penulis menulis dalam keadaan marah. Harap maap..akan bersambung di posting seterusnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan