Jumaat, Oktober 10, 2008

Al Kisah Presiden, Timb. Presiden, Naib Presiden & Ketua PEMUDA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Pengumuman Pak Lah untuk tidak mempertahankan jawatannya sebagai Presiden UMNO telah sambut dengan perasan yang bercampur² oleh ahli UMNO. Ada yang sedih, ada yang gembira, yang ternganga, yang tersipu² dan tidak lupa ada yang bersorak.

Kini isunya, siapakah yang akan mengisi kekosongan nya?? Presiden, Timbalan??Naib?? dan tidak lupa Ketua PEMUDA?? Sejauh manakah bakal presiden akan membawa UMNO ke satu tahap yang lebih relevan dari sekarang?? Kemerosotan sokongan pada PRU 12 yang lalu sememangnya memberi tamparan hebat dan tekanan kepada UMNO untuk mengembalikan keyakinan rakyat amnya dan orang Melayu khasnya??

Mereka yang selama ini begitu beria-ria menyokong Pak Lah, kini mereka jugalah yang berebut² untuk naik dan duduk di kerusi empuk samada Timbalan, Naib dan MT.

Ada yang umumkan untuk bertanding Timbalan, bertanding Naib dan bertanding MT. Siapa pilihan anda??

Seperti yang diketahui, Presiden UMNO lazimnya akan menjadi Perdana Menteri Malaysia.. Adakah Teori RAHMAN ( N = Najib) akan terbukti??

Bahagian² UMNO seluruh Malaysia telah mula bersidang sejak semalam. Pasti banyak peluru & kemenyan (istilah orang Parit) yang akan dibekalkan. Kalau tiada peluru macam mana meriam/pistol nak meletup.

PEMUDA UMNO juga akan menerima ketua yang baru. Siapa calon yang benar² mampu membawa suara pemuda?? Khairy??Mukhriz??Khir Toyo??Zahidi?? Kini agen²/ pelobi sedang sibuk berkeliaran di serata Bahagian untuk mendapatkan pencalonan. Yang paling awal tentunya Khairy (Machang) dan Mukhriz (Kimanis, Sabah). Reezal Merican dan Razali Ibrahim mencalonkan diri mereka untuk mengisi kekosongan Naib Ketua PEMUDA. Adakah Khairy dapat mengembangkan sayapnya setelah perletakan jawatan Pak Lah?? atau Mukhriz akan menerajui PEMUDA UMNO seperti bapanya Tun Mahathir memimpin Malaysia selama 22 tahun??

Buatlah keputusan yang sebaiknya. Pemimpin sentiasa datang dan pergi, tetapi hanya ada satu sahaja UMNO untuk membela nasib bangsa Melayu, Islam dan negara. Jangan gadaikan parti keramat ini semata - mata untuk memenuhi agenda peribadi dan mengembungkan kocek sendiri. Kejatuhan 5 negeri ( 4 sebenarnya, Kelantan sememangnya di perintah PAS) pada PRU 12 yang lalu tentunya mengajar kita erti keikhlasan dalam perjuangan. Jangan seperti kata pepatah, marahkan nyamuk, kelambu dibakar. Tetapi bukan kelambu sahaja yang terbakar, malah rumah tempat berteduh pun turut hangus dijilat api.

:: From Parit With Love::
10 Oktober 2008.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan