Khamis, November 20, 2008

Rahsia SEPET II, PKR & Agenda Cina Raya


MULA-MULA cukup hebat Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak bila berdepan dengan PKR dan DAP, dalam isu dasar baru kerajaan PAS Kedah berhubung pemilikan kuota rumah Bumiputera yang dinaikkan daripada 30 kepada 50 peratus.
Baru padan muka pemimpin PKR dan DAP. Mereka ingat, gabungan Pakatan Rakyat, merekalah ketuanya. Rupa-rupanya, PAS tidak pernah pun mengikhtirafkannya. Apa yang mahu mereka katakan. Masalah yang mereka haDAPi, cuba mereka sembunyikan.


Azizan berkata, pemimpin PKR dan DAP dari luar Kedah tidak layak untuk campur tangan hal dalaman negeri itu selain tidak berhak mengajar beliau membuat keputusan terutama membabitkan perkara berkaitan dasar kerajaan Pas Kedah.

Dengan lain perkataan, Azizan ingin memberitahu PKR dan DAP, usah menyibuk hal orang. Jaga diri masing-masing, jaga parti masing-masing. Cuma, latarbelakang Azizan sebagai ustaz tidak menyebabkan beliau bercakap kasar seperti itu tetapi, maksudnya begitulah - perbetulkan diri masing-masing dulu sebelum mengajar orang lain.

"Mereka (pemimpin PKR dan DAP) bukan bos saya, bos saya hanya PAS Pusat dan saya hanya akan mendengar arahan daripada pemimpin Pas."

"Kenapa Azmin (Azmin Ali,Naib Presiden PKR) menyibuk? Sedangkan saya tidak pernah mencampuri urusan dalaman negeri Selangor atau Pulau Pinang walaupun ada antara dasar yang mereka putuskan itu menguris hati orang Islam dan Melayu," katanya kepada sebuah akhbar berbahasa Malaysia, Sabtu, 15 November lalu.
Kalau para pengundi mengikuti perkembangan ini, sekarang mereka akan sedar betapa teruknya PKR apabila satu-satu perkara yang dibuat dilihat menguntungkan Melayu dan Islam, mereka akan berusaha untuk menggagalkannya. Tetapi jika ada bukan Melayu yang menghina Melayu, mereka diam, seperti kura-kura menyembunyikan kepalanya.

Lebih-lebih lagi Azmin, dia cukup berkuasa dalam PKR. Tidak hairanlah, ramai yang bertindak meninggalkan parti itu kerana tidak tahan dengan penguasaan Azmin yang sentiasa dilihat menguasai pemikiran Datuk Seri Anwar Ibrahim. Di kalangan bekas kawan-kawan Azmin mengatakan, Anwar lebih "mesra" dengan Azmin dari Datuk Seri Dr. Wan Azizah Ismail. Kata mereka, susah kalau mahu berbincang hal-hal politik sekiranya Azmin ada sama dalam satu-satu pertemuan itu.

Jika orang dalam PKR tidak berani menegur Azmin, Azizan bertindak lebih keras dari yang lain-lain. Lim Kit Siang tentunya terkejut dengan "pukulan lembut" Azizan itu, walaupun selepas ini media milik mereka akan melaporkan "mereka sudah berdamai" dan semua masalah sudah berjaya diselesaikan. Hakikatnya, mereka sedang menyapu sampah di bawah permaidani.Ikatan dikaki Azizan oleh DAP, PKR

KEMUDIAN, asalnya Menteri Besar Kedah, Tan Sri Azizan mahu membantu Melayu. Caranya menaikkan kuota pemilikan rumah murah mampu milik untuk bumiputera atau sebut Melayu. Rasionalnya MB Kedah mahu melakukan sedemikian kerana 80% daripada 2 juta penduduk kedah adalah Melayu. Kalau tengok rancangan 'bersamamu' Kedah lah masalah no satu, lebih mengharukan pula semua mangsanya Melayu. Alahai pemimpin Melayu dulu, rumah kopak kapik, kalau Lewis Hamilton buat ujian memandu maka confirmlah tercabut segala paku. MB Azizan banyak baca buku, apa yang logik aku buat dulu. Rumah Melayu kasi tambah dulu, kalau boleh tak maulah tengok rakyat Kedah menangis dalam cerita 'bersamamu'. MB Azizan kata PASs ke UMNO ka aku bantu, janji Melayu..

Maka dinaikkan kuota pemilikan daripada 30% kepada 50%. Rupa-rupanya MB Azizan tidak mengetahui bahawa keputusannya itu TELAH MENGANGGU SATU RANCANGAN PEMIMPIN PKR DAN DAP UNTUK MEWUJUDKAN KAWASAN PENGUNDI CAMPURAN PARLIMEN/DUN YANG BARU SEDANG DIRANGKA DI PERAK DAN KEDAH. BANYAK KAWASAN PENGUNDI Melayu BOLEH MENGGUGAT CITA-CITA MEREKA. Maka proksi di arah menjalankan kerja. Cadangan kuota tambahan dibantah oleh konglomerat kontraktor cina. Kemudian ia disahut oleh GERAKAN pula. Lebih melarat lagi apabila pemimpin Pakatan Rakyat dari luar juga masuk campur. Teng Chang Kim (speaker DUN selangor yang pernah ditempeleng oleh arwah abang z) serta Azmin Ali mula mempertikaikan tindakan MB Azizan.

RUPA-RUPANYA MEREKA SEDANG MENGATUR AGENDA, PKR DAN DAP ADA KOWTIM JUGA. Ini MB Kedah kita hantam sama-sama, kasi tunjuk sama non-malay..ini PKR dan DAP satu jiwa, satu bangsa satu spenda.

1) PKR Melayu (sebut Anwar, Azmin ali) mahu menunjukkan konsistensi kepada pengundi non-malay bahawa mereka masih konsisten tentang perjuangan menghancurkan DEB. Untuk mereka kehilangan undi merupakan satu igauan buruk kepada mereka nanti.

2) Kumpulan bah kut teh semakin menunjukkan taring. Perkhabaran yang diterima bahawa mereka kini dalam proses merancang satu kawasan 'cina raya' iaitu yang berpusat dari selatan hingga ke utara tanah air. Johor, Negeri Sembilan, Selangor, Perak dan Kedah serta Perlis merupakan link lingkaran 'PERTAMBAHAN PENDUDUK' cina bagi menguasai Malaysia. Perancangan teliti ini mengambil masa 10 tahun iaitu 2 kali pilihanraya dengan meletakkan tarikh tamatnya pada waktu yang disebut. Hanya dengan isu penempatan tetap ini sahaja lah mengikut perkiraan mereka boleh meranapkan penguasaan parti Melayu di kedah serta negeri-negeri lain secara total. Lebih banyak kawasan cina/campuran ditambah lebih besar peluang untuk mereka menguasai undi.

3) Plan ini disokong oleh Melayu PKR. Mengikut maklumat apa yang mereka akan lakukan adalah bergabung (PKR+DAP) bagi menghalang/menutup segala apa peluang dan ruang untuk mana-mana parti Melayu menguatkan cengkaman. Berdasarkan sumber maklumat, gabungan ini mahu mewujudkan lebih banyak kawasan campuran pengundi bagi memudahkan mereka menguasai kawasan penentuan kerusi DUN dan parlimen. Tindakan MB Kedah menambah kuota sebenarnya boleh merosakkan perancangan paling teliti yang sedang dilakukan. Kepada siapa yang agak was-was tentang 'kebocoran maklumat' ini maka bolehlah dirujuk kepada isu pemberian 1000 ekar tanah kepada 9 sekolah cina di Perak. Sudah terjadi atau tidak atau baca kenyataan MB boneka Perak dalam belanjawan baru-baru ini yang mempelawa semua RAKYAT untuk meneroka tanah kerajaan negeri. Samada telah berlaku ataupun tidak.

4) Umum mengetahui bahawa MB Kedah merupakan satu karektor yang keras kepala. Bukan setakat itu sahaja. Azmin, Anwar malah Kit Siang juga mengetahui bahawa MB Kedah merupakan antara kepala-kepala penting PAS yang menentang kumpulan erdogan. Lebih memburukkan lagi apabila MB Kedah ini mempunyai talian pak saudara/anak sedara dengan musuh ketat no 1 PKR iaitu Ezam. Maka MB Azizan perlu di checkmate seberapa segera. Bagi mereka menewaskan MB Azizan memudahkan segala kerja mereka.

5) Maka sebab itulah pihak UMNO perlu membuat pilihan, checkmate atau di-checkmate. Sekadar membantu kalau UMNO nak menang maka buatlah cara Tun Mahatdir lakukan pada 1999. PERSEMPADANAN SEMULA KAWASAN PILIHANRAYA. Ini cara teknikal paling mudah 'mematikan' dan mengurangkan kerusi parlimen/dun kumpulan papadem dan bah kut teh.

Dalam masa bergelut dengan permintaan yang berlaku, MB Azizan terpaksa juga akur dengan permintaan kaum Cina DAP dan PKR dalam menjaga keharmonian Pakatan Rakyat walaupun MB Azizan mengatakan PAS Pusat adalah "BOS"nya. Akhirnya projek penternakan ladang moden bagi menternak 46,000 ekor babi akan direalisasikan di Kedah. Adakah PAS Pusat terpaksa melayan juga permintaan kaum Cina bagi membolehkan keterbukaan baru ahli Dewan Cina PAS kedalam parti PAS? Jika ahli cina PAS mendapat kemenangan, tidak mustahil mereka akan berpesta dengan BABI panggang meraikannya bersama ahli PAS yang lain. "Nak habaq lagu mana lagi... orang PAS Kedah dan orang PAS SeMalaysia".

Sedarlah wahai Melayu, SEDARLAH!

Dalam diam, sedar dan tidak sedar kaum Cina sudah menguasai sektor ekonomi Malaysia. Kaum Cina menguasai hampir keseluruhan sektor ekonomi dari dunia korporat sehinggalah kepada bisnes kecil-kecilan di ceruk kampung dan desa. Manakala, Melayu hanya berbangga jika DAPat makan gaji. Lagi besar gaji yang diterima, makin tinggilah kesetiaan kepada 'bos' mereka walaupun menerima sumpah-seranah setiap hari. Melayu tersengih lebar jika menDAPat komisen sekiranya berjaya mempengaruhi ketua jabatan untuk meluluskan kawasan balak kepada 'tokey'. Melayu ketawa terbahak-bahak menuju ke bank jika berjaya meng"ALI-BABA"kan setiap projek atau tender.

Bagaimana mahu jual projek kepada sesama Melayu? Melayu tidak ada duit, miskin.. jual pada Cina lagi cepat boleh DAPat duit. Jual pada Melayu banyak masalah, silap-silap kena tipu, jual kepada 'tokey' boleh diharap kerana mereka berpegang pada janji dan amanah. Kesimpulannya, kaum Cina mempunyai kuasa ekonomi atau kuasa beli yang tinggi.

Antara strategi dan jalan pintas yang difikirkan untuk membantu penguasaan ekonomi Melayu ialah perlaksanaan DEB dan Dasar Penswastaan Agensi Kerajaan. DEB diwujudkan untuk membantu Melayu bersaing dalam dunia perniagaan, manakala Dasar Penswastaan pula untuk mewujudkan kuasa Melayu dalam sektor korporat yang strategik. Pelbagai tabung dan skim pinjaman dibuka untuk membantu Melayu berniaga, tetapi pinjaman ini bukan untuk mengembangkan perniagaan, tetapi untuk membeli kereta baru ataupun menambah isteri baru (bukan semuanya).

Sayangnya DEB telah disalah guna oleh pemimpin untuk mengkayakan kroni-kroni mereka sahaja. Dasar Penswastaan berjaya mewujudkan Melayu Korporat dan jutawan, tetapi Melayu yang menerima 'durian runtuh' ini lupa diri dan makin tamak, bukannya mahu menolong bangsa sendiri. Matlamat asalnya murni tapi sudah menyeleweng, sistem dan dasar itu tidak salah, yang salahnya ialah 'tangan' yang memegang kunci kuasa untuk mengagih-agihkan projek.

Akhirnya, kaum Cina sedar, kaya tidak semestinya boleh "membeli kuasa" tetapi kuasa boleh "membeli kekayaan". Kuasa itu ialah pentadbiran atau dengan kata lain "KUASA POLITIK". Sedarkah kaum Melayu sekarang bahawa kaum Cina sudah memulakan 'pelan senyap' mereka untuk menguasai penempatan penduduk secara berperingkat agar kuasa politik mereka DAPat berkembang dan menjadi berpengaruh?

Banyak tokey-tokey Cina membuat projek perumahan dan komersil yang tidak mampu dibeli oleh Melayu, yang ada kuasa beli yang tinggi ialah kaum Cina. Akhirnya kawasan perumahan tersebut dibeli oleh mereka dan secara automatik kawasan tersebut dikuasai secara perlahan-lahan. Malangnya, sistem pemilikan tanah yang mudah dan tiada pemantauan dari kerajaan memburukkan lagi keadaan. Jika dulu, hanya apartmen dan kondo menjadi alternatif kepada bukan bumiputera sekarang bangunan komersil (yang ada tapak tanah) dan rumah yang berpijak di tanah pun sudah boleh dibeli atas nama pembangunan.

Ramai warga Cina dan asing 'diimport' masuk melalui visa pelancong, pas pekerja dan sebagainya. Apabila visa mereka ini sudah tamat, mereka dihantar ke kawasan hulu Grik, ladang sayur dan buah-buahan dalam hutan dan bukit Cameron Highland untuk bersembunyi buat sementara. Mereka akan berkahwin dengan warga tempatan dan sekarang sudah boleh memohon kerakyatan Malaysia. Pegawai kerajaan yang rata-ratanya Melayu sedar hal ini tapi tidak ambil endah, lagi teruk, minta 'tol' dari tokey jika tidak mahu tindakan mereka menyembunyikan PATI ini dilaporkan.

Bukan sahaja kaum Cina dan India. Bangla, Siam, Indon, Vietnam, Filipina pun sudah ada 'wakil' mereka secara haram di Malaysia. Apabila kerakyatan mereka sudah diiktiraf, apa boleh Melayu buat lagi? Jika berterusan begini.. Melayu akan menjadi kaum minoriti jika kesemua mereka yang sudah 'diiktiraf' bersatu suara menuntut hak-hak mereka.

Pada yang mereka yang pernah bekerja sebagai di syarikat perumahan milik bukan Melayu, berkemungkinan anda akan diarahkan agar mana-mana projek yang mempunyai tanah berstatus 'free hold' tidak dibuka jualan kepada Bumiputera.. katakan "sudah habis ditempah". Mana-mana projek yang ada kuota bumiputera sengaja didiamkan agar Melayu tidak tahu, akhirnya rayuan dibuat kepada kerajaan agar kuota ini dibuka untuk jualan kepada bukan bumiputera dengan alasan tidak boleh dijual. Kepada bangsa Melayu yang bekerja di syarikat perumahan pasti tahu akan keadaan ini. Maka persoalannya buat apa gaji beribu-ribu jika mengkhianati bangsa sendiri?

Tidak seperti negeri Kelantan, kaum Cina amat sukar untuk untuk membeli tanah yang diwartakan Rezab Melayu. Kalau boleh pun, mestilah sudah 3 keturunan menetap di Kelantan. Itu pun jika diluluskan oleh 'Exco'. Akhirnya, kaum Cina hanya tertumpu kepada bangunan kedai dan tanah-tanah di Hulu Kelantan yang mempunyai rizab tanah 'Free Hold'. Itu pun masih ada Melayu yang terhegeh-hegeh naik turun pejabat Exco agar kelulusan diberi kepada individu Cina, sudah pasti dijanjikan saguhati ribuan atau lebih. Lagi teruk, ada Melayu yang mempunyai pertalian yang rapat dengan Exco menjadikan proses kelulusan ini sebagai salah satu 'perniagaan tidak rasmi' mereka.

Dengan keterbukaan PAS membuka keahlian bukan Islam ke dalam parti melalui Dewan Cina PAS dan Dewan India PAS akan memberi ruang membolehkan mereka membeli tanah melalui ketua-ketua pemimpin dimana PAS terpaksa berlaku adil kepada semua kaum. Lambat-laun PAS akan juga terperangkap dengan permainan kaum Cina. Mereka akan sedaya-upaya untuk bertapak dalam PAS dan kini menjadi amat mudah apabila PAS membuka keahliannya. Mereka tidak meminta hari ini, tetapi akan berlaku juga walaupun memakan masa melalui generasi akan datang apabila jika ada pemimpin kaum Cina memberi sumbangan kemenangan (jika ada) kepada PAS kelak.

Kerajaan menetapkan setiap projek perumahan mesti ada 30% kuota Bumiputera tetapi jika kuota ini gagal dibeli oleh Melayu, pemaju boleh memohon untuk membuat rayuan kepada kerajaan agar kuota ini dikurangkan atau dihapuskan agar projek tersebut berjaya dijual sepenuhnya. Mana komitmen kerajaan mengekalkan 30% kuota Bumiputera? Sayangnya, kerana mahu menjaga hati pembayar cukai ini (pemaju), peraturan boleh dipinda dan diubah. Kerana duit yang tidak seberapa, tanah tergadai.

Kawasan-kawasan yang Melayu 'terlepas pandang' akan dijadikan sasaran untuk dijadikan penempatan Cina. Apabila sesuatu kawasan berjaya dikuasai oleh mereka, kuasa undi akan meningkat untuk memilih wakil rakyat dari kaum mereka. Jika wakil rakyat mereka berjaya 'diangkat' secara perlahan-lahan kuasa mereka dalam politik akan meningkat. Alasannya, wakil rakyat ini mewakili suara mereka dan lebih faham akan masalah sosio-ekonomi mereka. Manakala kerajaan pula, takut untuk meletakkan calon Melayu di kawasan bukan bumiputera atas nama strategi politik meraih undi.

Jika dulu wakil rakyat dipilih untuk mewakili suara mereka yang minoriti, sekarang mereka makin kuat bersuara. Mereka MAHU LEBIH, mahu jadi PM, mahu jadi KETUA KEMENTERIAN, mahu jadi PANGLIMA ATM, mahu jadi KETUA POLIS, mahu jadi KETUA HAKIM.. kalau boleh, semua 'KETUA' diberi kepada mereka. Alasannya, Melayu bodoh dan tidak terpelajar, tidak pandai berfikir seperti mereka. Alasannya, Melayu ini rasuah dan korup. Alasannya, Melayu ini beragama Islam yang dilihat jumud dan tidak membawa kemajuan.

Persoalannya, kenapa mahu lebih-lebih? Jika ada yang mengatakan kenyataan ini bersikap rasis.. apa kurangnya kaum cina yang mahu lebih-lebih bercerita tentang hak Melayu dan mempertikai agama Islam dalam mengejar cita-cita kaum mereka? Adakah Melayu tiada hak dan cita-cita untuk jadi bangsa yang berjaya? Mereka juga bersikap rasis kerana mahu menjaga kepentingan pendidikan, pentadbiran, perniagaan, penempatan, politik dan ekonomi kaum mereka di Malaysia.

Salahkah jika bersikap rasis jika mahu menjaga 'survival' bangsa Melayu, sama seperti anda yang mahu menjaga survival bangsa anda. Sebenarnya, andalah yang lebih bersikap rasis apabila mendapat kuasa. Dalam pada kaum Melayu yang masih dianggap majoriti, dalam masa yang sama ramai Melayu tidak sedar bahawa kaum Melayu sedang di"minoriti"kan oleh kaum Cina untuk dileraikan ikatan keMelayuan supaya senang diporak-perandakan. Inlah peluang keemasan yang perlu diambil kerana Melayu Mudah Lupa!

Melayu kena salahkan diri sendiri kerana tidak pandai menjaga tanah-airnya sendiri. Ada juga Melayu menganggap isu ini sebagai 'rasis' kononya mahu bersikap KeADILan. Masakan mereka mahu menceritakan hal rahsia cita-cita mereka pada kaum Melayu. Maka ramai Melayu yang termakan, memBABI-buta mengatakan isu ini 'rasis' dalam masa yang sama Melayu inilah melindungi agenda cita-cita mereka. Ini berlaku dimasa PRU12 dimana jika ada pertembungan parti disesuatu kawasan diantara DAP, PKR dan BN, ramai Melayu yang memberi undi kepada DAP dan PKR. Kononnya untuk perubahan, maka terimalah akibatnya kini apabila sedikit demi sedikit permintaan untuk menghakis hak-hak Melayu sedang giat melalui Pakatan Rakyat di beberapa tempat.

Dalam kesempatan 5 tahun sebelum pru13, Melayu terpaksa melihat bagaimana kaum cina mengekalkan hak kaum mereka walaupun jika ditakdir mereka menerima kekalahan pada pilihanraya-pilihanraya akan datang. Pada masa itu mereka tidak hairan lagi menerima kekalahan kerana hak-hak telah berada didalam gengaman mereka dan terjaga.

Semoga dengan sedikit ingatan di atas, orang-orang Melayu perlu menolak terus perjuangan Anwar untuk mengubah negara ini menjadi Malaysia Baru, Republik Malaysia, Ketuanan Rakyat, Menghapuskan DEB, memperjuangkan Kesamarataan, dan pelbagai dasar Anwar yang menyokong ke arah menghapuskan survival bangsa Melayu di negara ini yang dibantu oleh DAP.

Jangan biarkan diri sendiri terjatuh dan hanya tersentak apabila sudah kehilangan hak sendiri, ketika itu perjuangan merebut hak sudah menjadi semakin sukar padahal ianya tidaklah sesukar itu jika Melayu menyedarinya lebih awal.
SEDARLAH wahai Melayu, SEDARLAH!!

1 ulasan:

  1. janganlah dok tengok apa yang pembangkang dah buat.cuba renung apa yang orang umno dah buat dengan negara kita.

    bagaimana tanah-tanah melayu tergadai oleh kerana tangan-tangan pemimpin-pemimpin umno.

    siapa yang luluskan penukaran hakmilik tanah melayu kepada orang-orang cina.

    cuba lihat dalam surat hakmilik tanah melayu tu.boleh dijual "dengan kebenaran menteri besar"

    siapa menteri besar sebelum pembangkang.semuanya datang dari umno sendiri.

    BalasPadam