Selasa, Mei 05, 2009

Dua hari Lagi

Bertemu kembali...
Khamis ini akan diadakan Sidang DUN Perak yg akan dirasmikan DYMM Paduka Sultan Perak, Sultan Azlan Shah. Sidang DUN ini juga telah mendapat perkenan baginda sultan. Tetapi hari ini, dikhabarkan juga, Speker DUN Perak. V.Sivakumar mohon untuk menangguhkan pula sidang berkenaan. Lihatlah betapa licik dan jahatnya mereka.
Dalam surat khabar hari ini, pihak polis mendapat maklumat bahawa pihak Pakatan Rakyat merancang untuk mengumpulkan seberapa ramai penyokong mereka di sekitar Bangunan SUK pada Khamis nanti. Mungkin kita dapat melihat penyokong² ini berbaring diatas jalan raya dan memegang bendera. Argh...yang menjadi lembu pastinya orang Melayu Islam yang kononnya merasakan kerajaan yang ditumbangkan baru² ini ialah kerajaan Islam. Begitulah nasib penyokong PAS yang semakin diperbodohkan oleh Nizar dan DAP.
Kenapa bukan orang Cina atau India yang berarak atau berkonfrontasi dengan polis?? kerana, kalau diikutkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak ditunjangi oleh DAP atau bukan Melayu... Fahaman politi sempit menyebabkan PAS kini jauh terpesong dari matlamat sebenar mereka. Itulah PAS yang dapat dilihat pada hari ini. Orang Cina dan India hanya memerhatikan sahaja dari jauh, mereka duduk di kedai makan dan biar orang PAS sahaja yang melalak n menjerit.
Semoga Sidang DUN kali ini akan berjalan dengan lancar dan aman tanpa sebarang insiden serius.
Daulat Tuanku!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan