Khamis, Mei 07, 2009

Menyusahkan Rakyat!!

Penulis hari ini tiba lewat di pejabat kerana kesesakan yang amat teruk di sekitar Bandaraya Ipoh terutama di jalan - jalan sekitar Bangunan Perak Darul Ridzuan. Sepatutnya perjalanan yang mengambil masa selama 45 minit untuk tiba di pejabat hari ini telah menjadi satu jam 45 minit. Sampikan isteri penulis tidak dapat masuk ke pejabatnya kerana jalan² masuk telah ditutup.

Jalan Silibin. Jalan Tun Razak, Jalan Kuala Kangsar, Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab, Jalan Raja Muda Musa dan beberapa jalan lain di sekitar Bangunan SUK mengalami sesak teruk dan diberitakan ramai yang tidak dapat memasuk pejabat kerana bangunan pejabat mereka terletak di jalan² berkenaan.

Penulis hanya mampu mengomel sendirian. Inilah akibatnya apabila prinsip demokrasi tidak dihormati. Polis menjalankan tanggungjawab menjaga keamanan dan keselamatan negeri & rakyat.

Beberapa hari ini, bertiup khabar angin bahawa penyokong pembangkang akan berhimpunan di sekitar Bangunan SUK Perak dan memakai baju hitam. Mat Sabu pun dah ditangkap kerana mendorong kepada perhimpunan ini. Ada kawan penulis memberitahu bahawa ade penyokong pembangkang yang berkumpul di sebuah masjid di Manjoi Subuh tadi. Harap pihak PDRM mengambil tindakan tegas kepada mereka - mereka ini.

Penulis sempat mengambil gambar ketika dalam perjalanan ke pejabat tetapi blog pulak ada masalah untuk muat naik gambar.

Inikah yang diajarkan dalam Islam??menyusahkan rakyat jelata?? Dan inilah akibatnya apabila prinsip demokrasi tidak lagi dihormati dan diluhuri. Apabila agama dijadikan senjata untuk perjuangan songsang apabila ALquran dijadikan alat untuk membohong maka rakyat jelata dan penyokong² fanatik yang menjadi mangsa keadaan.

Kononnya, 43 buah NGO menghantar memo kepada DYMM Sultan Perak untuk memohon perkenan Tuanku Sultan Perak membubarkan DUN. Apa yang penulis dapat lihat, majoriti NGO terbabit ialah bukan Melayu atau lebih tepat NGO Cina!!!.. Tetapi yang cuba menjadi heronya tidak lain dan tidak bukan ialah orang Melayu..yang kononnya berjuangan atas nama kuasa rakyat.. Arghh...pembohong rakyat lebih tepatnya.

Apapon semoga sidang DUN hari ini akan berjalan dengan baik dan aman.

Terima kasih juga kepada anggota keselamatan yang menjalankan tugas.

Daulat Tuanku!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan