Khamis, Disember 10, 2009

1 Gereja, 1 Kuil , 1 Tokong..!! PAS For All..!!

1=Masjid, 1=Kuil, 1=Tokong dan 1= Gereja akan menjadi slogan Pakatan untuk menghapus ketuanan Melayu dan langkah pertama ialah mendapat sokongan Nik Aziz mengenainya.

Menurut seorang sahabat yang bertugas sebagai Setiausaha Kerja yang bekerja di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan, Nga Kor Ming kini cuba mendapat sokongan PAS mengenai kenyataannya tentang 1=Masjid, 1=Kuil, 1=Tokong dan 1= Gereja.Nga mahukan sokongan daripada Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat mengenai perkara ini. Tujuannya menurut sahabat berkenaan, beliaupun tidak pasti. Apa yang dapat dibaca, sebenarnya tindakan Nga sebenarnya mahukan sokongan orang Melayu dalam PAS mengenai perkara sedemikian.

Lagipun Samad Khalid sudahpun memberi lampu hijau mengenai kenyataan berkenaan namun kini pemimpin PAS seperti Haji Hadi Awang bertindak seperti batu. Batu yang takut dipukul oleh ombak. Anwar Ibrahim bawah ketiak Nga aje sama juga dengan Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak.Lagipun, kenyataan yang dilakukan oleh Nik Aziz akan disokong oleh pemimpin PAS termasuk Presidennya. Justeru, mungkin andaian berkenaan akan digunakan untuk memberi imej bahawa;

1. Kenyataan UMNO menentang slogan 1=Masjid, 1=Kuil, 1=Tokong dan 1= Gereja sebagai tindakan rasis. Rakyat perlu menolak parti rasis Melayu.

2. 1=Kuil, 1=Tokong dan 1= Gereja mendapat sokongan oleh orang Islam seperti ulama Nik Aziz, justeru, kenapa orang Islam yang bukan ulama menentang pendapat ulama!

3. 1=Kuil, 1=Tokong dan 1= Gereja dipersetujui juga oleh orang Melayu.

4. 1=Kuil, 1=Tokong dan 1= Gereja sebenarnya slogan untuk menutup permasalahan dan kegagalan pemerintahan yang dihadapi oleh DAP Pulau Pinang yang mendapat tentangan daripada penduduk India beragama Hindhu dan Penduduk Kampung Buah Pala.

5. 1=Kuil, 1=Tokong dan 1= Gereja salah satu cara menakutkan pelabur asing datang membuat pelaburan ketika pemimpin negara sedang menarik kehadiran pelabur berkenaan untuk menjana ekonomi dan menyediakan peluang pekerjaan. Pada hemah Nga, pendedahan oleh media asing akan melaporkan tentang Malaysia seperti negara Iran yang tidak menindas agama lain.


Nilaikanlah sendiri..!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan