Rabu, Disember 09, 2009

Kerajaan Bina Banyak Masjid..!!!

Nga Kor Ming mempertikaikan kenapa kerajaan pusat membelanjakan RM748.26 juta bagi membina 611 masjid bagi tempoh taun 2000 hingga 2008 dan mempertikaikan kenapa tiada rumah ibadat bagi agama lain bagi tempoh yang sama.

Begitulah bunyi kenyataan YB Nga Kor Ming, MP Taiping yang juga merupakan Setiausaha DAP Perak dan Timbalan Bendahari Agung DAP.

Sila baca kenyatannya " Dan kerajaan pakatan pembangkang di Perak ketika memerintah dulu banyak menawarkan tapak tanah kepada kuil - kuil Hindu, gereja dan tokong supaya rakyat penganut agama tersebut tidak merana dan berasa terpinggir"...

Itulah hakikatnya, bermula dengan ketuanan Melayu dipertikaikan oleh M.Kulasegaran - MP Ipoh Barat, kini Nga Kor Ming pula mempertikaikan kenapa jumlah sedemikian dibelanjakan oleh kerajaan BN untuk bina masjid.

Malas nak tulis panjang², sendiri boleh fikir. Islam semakin dilacurkan oleh PAS dan dibelit oleh DAP. Kerana apa?? Kerana itu mereka semua Khalifah DAP yang mahu mengenal Islam. Boleh berceramah dalam masjid, boleh mencabar ketuanan Melayu dan bermacam lagi. Tahniah,...PAS For All...!!!


1 ulasan:

  1. Salam Ziarah....

    Selepas mempertikaikan tentang ketuanan melayu hari ni berani pula menyentuh tentang pembinaan masjid lama-lama akan ada lagi usaha untuk melemahkan melayu dan islam pada masa tu orang-orang melayu didalam PAS dan PKR barulah nak menyesal bila tengok anak-anak dan cucu-cucu depa merempat dinegara sendiri.Sedarlah wahai bangsa seagama ku yang kita sekarang dipermainkan bersatulah semula........

    BalasPadam