Jumaat, Oktober 30, 2009

Badrul Hisham Kini BEBAS!!

YB Badrul Hisham Abdullah

PKR menerima tamparan hebat apabila ADUN Pelabuhan Klang YB Badrul Hisham Abdullah telah mengumumkan keluar dari PKR dan menjadi ADUN Bebas yang menyokong BN.


Tetapi beliau tidak membuat sebarang keputusan samada mahu menyertai UMNO ataupun parti² lain. Beliau menegaskan bahawa keputusan itu dibuat adalah berdasarkan kerelaan hatinya sendiri dan keikhlasannya tanpa sebarang paksaan mahupun ugutan mana² pihak serta berasakan kepada prinsip agama dan moral sebagai Islam.


Antaranya kenyataannya, beliau tidak akan melepaskan jawatannya selaku ADUN walaupun didesak oleh pihak tertentu dalam PKR terutamanya Menteri Besar Selangor. YAB Datuk Seri Khalid. Beliau berkata lagi yang dia dipilih oleh rakyat bukan dipilih oleh Menteri Besar.


Beliua juga menegaskan tidak akan tunduk kepada sebarang tekanan dan ugutan untuk meletakkan jawatan selaku ADUN Pelabuhan Kelang kerana beranggapan pilihanraya kecil hanya membazirkan duit rakyat sahaja dan turut berkata akan dapat menjalankan tanggungjawabnya dengan lebih baik sebagai ADUN Bebas.


Berikutan keputusan Badrul Hisham menjadi wakil rakyat Bebas, pakatan pembangkang itu kini mempunyai majoriti 15 kerusi. Kedudukan Terkini : PKR (14), DAP (13) dan Pas (lapan), manakala Barisan Nasional (BN) 20 kerusi, Bebas 1 kerusi



Badrul juga dikatakan telah ditohmah oleh Menteri Besar Selangor yang mengatakan beliau seorang mengalami masalah gangguan mental dan pernah dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan psikatri. Beliau juga hilang kepercayaan kepada kepimpinan Wan Azizah dan Anwar Ibrahim sendiri dan beranggapan Anwar Ibrahim takut untuk berhadapan dengan kes perbicaraan liwatnya dengan Saiful.


Adakah ini juga sandiwara BN/UMNO?? Khalid Ibrahim juga mengulas dengan mengatakan bahawa Badrul perlu menjalankan tugasnya jika mahu diterima semula kedalam PKR.


Belum pun reda dengan isu di Sabah, kini isu Badrul pula yang timbul. Adakah ini cuma hanya gelora di dalam cawan ataupun ribut tsunami yang bakal bermula dalam PKR??? Adakah Anwar perlu bertaubat?? Jika ada yang merasakan Badrul ni terima jutaan ringgit dr BN/UMNO, dipersilakan untuk membuat laporan. jangan hanya pandai menuduh tanpa bukti yang sahih n kukuh.


Fikirlah secara rasional.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan