Isnin, Oktober 19, 2009

Transformasi UMNO!!

Kesibukan tugas menyebabkan penulis tidak dapat mengikuti Perhimpunan Agung UMNO di Kuala Lumpur tempoh hari kerana ada tugasan di Melaka Bandaraya Bersejarah. Agak terkilan juga kerana tidak dapat bersama - sama berhimpunan dalam perhimpunan tahunan parti Melayu yang terbesar ini.
Kata kunci untuk perhimpunan kali ini ialah "PERUBAHAN"..
Ya, UMNO perlu berubah begiut juga dengan ahlinya dan kerana itulah terdapat 7 pindaan perlembagaan yang secara dasarnya perlu untuk pengukuhan UMNO itu sendiri disamping memberi lebih banyak ruang kepada Ahli UMNO untuk menentukan hala tuju parti keramat ini.
7 pindaan Perlembagaan diterima sebulat suara oleh perwakilan² yang hadir. Pindaan ini bukan bertujuaan untuk menjaga kepentingan mana² pemimpin..tetapi pindaaan ini merupakan langkah awal untuk berubah. Ahli UMNO sekaliannya perlu menerima perubahan ini dan perlu turut sama berubah. Pemimpin² di peringkat tertinggi, negeri, bahagian mahaupun di cawangan perlu mengambil iktibar pindaan ini untuk memperkasakan parti dan ahlinya UMNO diperingkat akar umbi.
Tolak cerita PAS, PKR mahupun DAP. Tetapi UMNO sebagai dominan di dalam Barisan Nasional perlu seiiring dengan perubahan masa tanpa memencilkan nilai - nilai insan dan islam itu sendiri. Zaman dan masa berlalu begitu pantas.
Kini bukan zaman di mana kita makan ubi kayu, kini zaman IT..zaman yang mana teknologi semakin menguasai kehidupan sehari hari.
UMNO kini perlu dan harus membuka ruang seluasnya kepada golongan muda untuk mendekatkan diri dengan parti. Pada PRu 13 kelak, seramai 6 juta pengundi muda akan memilih kerajaan baru mereka. Itulah rasional nya pindaan berkenaan tanpa mengabaikan dan menyisihkan ahli UMNO yang sedia ada.
Apapon, marilah kita bersama - sama mendukung aspirasi ini dan mempertahankan UMNO demi agama, bangsa dan negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan