Isnin, Januari 21, 2008

"Keldaian Pergi Bulan Naik Roket"

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA

Masih diberi kesempatan untuk menulis di blog ini.Semalam di dewan orang ramai, kesempatan berbual dan bersembang bersama Ustad Yaakub. Orangnya berjenakan, bersahaja tetapi penuh berisi. Berbicara perihal keadaan semasa.

Pernah ditawarkan untuk menyertai pembangkang yang kononnya melihat beliau berpotensi untuk dijadikan sebagai 'peluru' mereka.Tidak sama sekali membenarkan dirinya termakan dengan imbuhan dan wang ringgit. Pernah diugut dan dipukul oleh sekumpulan samseng kerana ceramahnya yang pedas dan agak kritis. Terkena hidung 'mereka' barangkali. Alhamdulillah, samseng² berkenaan telah dijatuhi hukuman yang setimpal.


Tertarik dengan isunya mengenai harga minyak. Adakah jika pembangkang menjadi pemerintah, mereka dapat menurunkan harga minyak??Sejauh manakah peranan Petronas dalam hal ini??Tuduhan pembangkang, Malaysia mempunyai PETRONAS yang boleh digunakan sebagai agen untuk menurunkan harga minyak. Kenapa mesti minyak kita di eksport ke luar negara, walhal minyak tersebut boleh menampung kenaikan harga minyak yang kononnya membebankan rakyat??Jawapnya Ustad Yaakub mudah sahaja dalam perumpaan ceritanya...


Jika kita mempunyai buah durian yang sedap,isinya kuning dan tebal..adakah kita akan menjual buahnya atau kita akan makan??Tentunya kita akan jual kerana durian berkenaan mempunyai harga yang baik dan duitnya boleh digunakan untuk perbelanjaan. Jadi, dalam isu minyak ini, Malaysia menghasilkan minyak yang baik dan berkualiti dan dijual di luar negara dan keuntungannya digunakan untuk pembangunan negara dan untuk kesejahteraan rakyat.


Kalau mahu dikira dengan hasil cukai yang dibayar oleh rakyat semata, adakah cukup untuk membina sekolah??masjid??jalanraya??jambatan??subsidi minyak??gas??buku teks dan sebagai??Adakah benar kerajaan Malaysia sekarang ini tidak adil dan zalim??Walhal, semua rakyat tidak kira bangsa,agama mahupun fahaman politik mendapat manfaatnya samada secara terus ataupun tidak terus.


Itu belum diceritakan bab² atau perkara yang lain.Terlalu banyak jasa kerajaan dan UMNO sendiri. Keadilan sendiri ditubuhkan sebagai satu medium protes oleh tunggangan Anwar Ibrahim. Sedangkan Anwar Ibrahim sendiri pernah berada di kem UMNO dan kabinet Malaysia. Jadi, kemenangan Anwar Ibrahim dalam pilihanraya ketika dalam kabinet tidak sah ataupun tidak "BERSIH". Begitu??

Suka untuk menempelak Timbalan Ketua Angkatan PEMUDA ADIL Perak, Saudara Faizal. Sedangkan ayahnya sendiri menerima bantuan rumah PPRT di Kampung Rimba Raja, Lambor Kanan. Tidak adil kah lagi kerajaan sekarang?? Bapanya sendiri menerima manfaat dan beliau menentang kerajaan yang menolong bapanya??Hilang akal atau akal hilang??
Sekian untuk kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan