Selasa, Julai 28, 2009

Apa Istimewanya Kematian Teoh???

Sejak kematian Teoh Beng Hock, berbagai dan bermacam-macam episode dan cerekarama mahupun sinetron yang bersangkut paut dengan kematiannya. Bermula dengan kes mendiang di soal siasat di SPRM Selangor di Plaza Masalam, mendiang terbunuh setelah didapati terjatuh dari bangunan tersebut.


Tetapi, adakah kita semua sedar, isu utama dalam kes kematian mendiang Teoh ini?? Kerana apa beliau disiasat?? Tup tup, kerajaan tubuhkan suruhanjaya dan inkues awam untuk kes ini. Istimewa sangatkah kematian Teoh ini?? Kenapa pula SPRM yang dituduh dan Polis pula yang dikambing hitam kan?? kenapa tidak cari siapa sebenarnya dalang disebaliknya isu ini???


Selepas kematian Teoh, wujud pula blog yang dikatakan mempunyai berbagai maklumat berkaitan penyelewangan ADUN DAP Selangor especially si celaka Ronnie Lui..tahniah kepada orang Melayu yang mengundi babi DAP ini pada PRU yang lalu.
Kematian Teoh kelmarin setelah di siasat di SPRM dan matinya pun di bangunan berkenaan maka menyalak seperti anjing puak - puak yang kononnya mahukan keadilan dalam hal ini. Habis, kami orang - orang lain ni xmahukan keadilan ke??




Kerajaan pula didesak untuk tubuhkan Suruhanjaya seolah cuba memalingkan kita semua dari isu sebenar kenapa Teoh disiasat. Adakah benar ada dikalangan EXCO DAP Babi Selangor ini yang dikaitkan dengan gangster dan menjadikan pejabat mereka sebagai tempat gangster ini bermesyuarat?? Tetapi, ini bukanlah satu perkara yang mengejutkan kerana Ronnie Lui sendiri pernah menghalang pihak berkuasa ketika serbuan keatas satu rumah urut/karaoke satu ketika dahulu. Mungkin Ronnie Lui sendiri dan ada dikalangan EXCO & ADUN DAP Babi Selangor ini yang berkait secara langsung dengan kegiatan gangster di Selangor.



Rakyat cuba dipesongkan dengan fakta dan isu sebenar disebalik kematian Teoh ini. SPRM dikatakan racist dalam menyiasat kes yang melibatkan bukan Melayu. Begitu juga dengan PDRM yang terlalu keras dalam aspek soal siasat jika melibatkan orang bukan Melayu. PDRM dan SPRM di kritik dari berbagai sudut. Ini melihatkan bahawa adanya unsur racial prejudice kerana majoriti PDRM & SPRM sendiri adalah orang Melayu/Islam. Tidak perlu bertanya dimana PAS dalam isu ini kerana PAS sekarang bukanlah PAS seperti dulu yang ego dengan prinsip perjuangannya. PAS sekarang ialah PAS yang PONDAN kerana telah dilacuri perjuangan mereka sejak diajak tidur sebantal atau mungkin di liwat oleh PKR & DAP.


Sebetulnya, biarlah POLIS dan SPRM menyiasat kes ini seperti biasa. sama seperti kes kematian yang lain dan isu disebalik kematiannya disiasat seperti juga kes yang lain. Apabila kita sendiri mahu berlagak seperti POLIS dan SPRM, memanggil sidang media mengatakan itu ini, polis tak betul, sprm silap maka ini merupakan satu bentuk penghinaan terhadap kewibawaan kedua - dua organisasi. Jangan pula kita nak berlagak menjadi polis dan SPRM.

Yang mati tetap mati, tiada yang istimewanya.

DAP = Komunis Alaf Baru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan