Isnin, Mac 16, 2009

Gelombang PEMUDA Perak!!

Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussin dikerumi PEMUDA UMNO Perak ketia selesai majlis penutup semalam.


Janda Baik, Ahad- 15 Mac 2009. Pergerakan PEMUDA UMNO Negeri Perak dengan kerjasama Biro Tata Negara (BTN) telah mengadakan Kursus Bina Negara Asas Jentera Pilihanraya PEMUDA UMNO Perak bertempat di Institut Latihan Memperkasakan UMNO (ILMU), Janda Baik kelmarin. Kursus selama 3 hari 2 malam itu telah disertai oleh kesemua 23 Bahagian PEMUDA UMNO Perak (kecuali PEMUDA UMNO Bukit Gantang yang telah berkursus di Kem Bina Negara Ulu Kenas minggu lalu). Setiap Bahagian Pergerakan PEMUDA UMNO menghantar seramai 20 orang peserta dan menjadikan jumlah keseluruhan peserta seramai 450 orang.


Laungan "Gelombang PEMUDA Perak" bergema didalam dewan

Kelihatan YB Zainol Fadzi, Ketua Pergerakan PEMUDA UMNO Perak bersalaman dengan para peserta kursus yang begitu bersemangat.

Dalam kursus ini, PEMUDA UMNO didedahkan dengan keadaan pilihanraya sebenar dan bagaimana mereka dapat menghadapi sebarang situasi mahupun provokasi pihak pembangkang. Pada kursus ini juga para peserta didedahkan dengan kerja-kerja gempur dan risik sebagai persediaan di Pilihanraya Kecil P059 Bukit Gantang. Dalam kursus ini para peserta dibahagikan kepada tiga kumpulan yang mewakili 3 parti politik seperti BN, PAS & Bebas. Mereka turut mengadakan pilihanraya simulasi (olok-olok) bagi memberikan gambaran sebenar dan keadaan pada hari penamaan calon, tempoh berkempen dan hari mengundi.


Bendera parti politik disekitar kawasan Institut Latihan Memperkasa UMNO (ILMU)

Majlis Perasmian Penutup kursus ini telah disempurnakan oleh Ketua Pergerakan PEMUDA UMNO Malaysia Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussin dan turut dihadiri oleh Ketua Pergerakan PEMUDA UMNO Perak YB Zainol Fadzi Paharuddin.



Semoga Parlimen Bukit Gantang akan kembali ke tangan Barisan Nasional. Dan tidak terlambat untuk mengucapkan tahniah dan selamat berkempen kepada calon BN Bukit Gantang En. Ismail Sapian dan selamat berjuang kepada jentera pilihanraya BN Bukit Gantang. Jumpa disana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan