Rabu, September 23, 2009

Pecat Pengarah JAIPk!!!


Hari ini merupakan 4 Syawal 1430 H umat Islam menyambut hari lebaran. Miskin, kaya, UMNO, PAS, PKR yang beragama Islam menyambutnya dengan penuh kesyukuran dan gembira.




Pada awal Ramadhan yang lalu, Dr. Zambry telah mengumumkan sedikit imbuhan untuk para bilal dan siak dan negeri Perak sebanyak RM500 (Klik Sini) untuk mereka menyambut AidilFitri. Ini menunjukkan keprihatinan kerajaan Perak terhadap sumbangan n jasa mereka.




Tetapi, apa yang menyedihkan sehingga kini duit berkenaan masih belum mereka terima. Kenapa?? Soalan ini perlu diajukan kepada Pengarah Jabatan Agama Islam Negeri Perak (JAIPk), Mohd. Nor Al Hafiz. Bekas calon PAS yang tewas pada PRU tahun 1986 (bertanding di kerusi Parlimen Parit) yang menjadi mata dan telinga PAS didalam JAIPk. Dinaikkan pangkat ketika 11 bulan PR memerintah Perak dahulu, tetapi Zambry tidak mahu menukarkannya dengan harapan dia turut sama boleh membantu dalam menguruskan jabatan agama itu. Dan kini, Md, Nor tidak amanah dan jujur dalam tanggungjawabnya. Licik permainannya. Dengan mudah rakyat akan menunding jari mengatakan Zambry hanya membuat janji palsu padahal geran peruntukan berkenaan telah diluluskan kepada Jaipk.




Semacam satu taktir yang kotor dan hina. Nama saja Al Hafiz tetapi hatinya busuk dan keji. Inilah yang diajar dalam PAS supaya ahlinya sentiasa mengkhianati saudara seagamanya terutamanya dari UMNO. Walaupun ada diantara bilal dan siak berkenaan merupakan penyokong tegar PAS tetapi itulah hakikatnya.




Md. Nor patut disingkirkan dari JAIPk. Tidak amanah dan tugasnya dan mencemarkan nama baik kerajaan negeri Perak.




Penulis rasa, kalao DAP yang memerintah silap haribulan sami-sami pun akan dapat elaun khas sempena Deepavali n Raya Cina atas nama keadilan n saksama... Wallahualam....

1 ulasan:

  1. Salam dan Selamat Hari Raya,
    Begitu lah ajaran Islam PAS (kependekan untuk Parti Ajaran Sesat kot). Perkra ini bukan sahaja berlaku di Perak tapi dah lama berlaku di Kelantan dan oleh bekas@ ADUN Terengganu. Tebang balak kononnya untuk rakyat tapi bina rumah sendiri sampai berjuta2 ringgit. Semua ni ajaran Islam mereka. Maklumlah di Perak mereka menerima tazkirah dari Ulamak Ngek dan Ustaz Ngah.

    BalasPadam