Khamis, Julai 09, 2009

Mangkuk Hayun HINDRAF!!

Bekas tahanan ISA mahu status Bumiputera SHAH ALAM: M Manoharan yang dibebaskan dari tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada 9 Mei lalu, enggan memakai songkok dan berbaju kebangsaan walaupun menghadiri majlis rasmi dihadiri Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah. Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Alam Shah itu berkata, beliau tidak akan memakai pakaian yang beridentiti atau bercirikan kemelayuan sebagai protes terhadap kerajaan yang enggan memberi status Bumiputera kepada bukan Melayu. "Saya tidak akan pakai songkok atau baju Melayu dalam apa jua acara, termasuk majlis rasmi yang dianjurkan kerajaan negeri dan dihadiri Sultan Selangor.


"Saya akan pakai jika kerajaan berikan status Bumiputera kepada bukan Melayu. Saya akan pakai pakaian rasmi seperti biasa," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Negeri Selangor (DNS) di sini, semalam. Ini kali pertama Manoharan menghadiri sidang selepas memenangi kerusi itu pada Pilihan Raya Umum Mac tahun lalu kerana ditahan di Pusat Tahanan Kamunting selepas terbabit dalam pertubuhan haram, Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf). Manoharan mengulangi desakan menuntut kerajaan memberikan taraf Bumiputera kepada bukan Melayu yang lahir selepas 31 Ogos 1957.
"Ini akan merealisasikan konsep 1Malaysia yang dibawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang menekankan kesamarataan kepada semua rakyat tanpa mengira kaum," katanya.
____________________________________________________________________
Bodoh & bangganglah siapa yang mengundi si mangkuk hayun HINDRAF ni. terutamanya orang Melayu kt DUN Kota Alam Shah.
Langsung tiada rasa hormat kepada Raja dan Perlembagaan. Inikah yang dikatakan sebagai pemimpin?? Sendiri mau pikir lah..
Seperti melepaskan anjing yang tersepit...Sumbatkan balik pariah ni dalam ISA..biar padankan muka dia..xkenang dek untung...

2 ulasan:

  1. masuk balik ISA la.. dah tahap mengganggu gugat negara nie..
    dah boleh gaduh antara kaum..
    xguna bertekak dgn deme ni..
    bukan deme xtau tp saje2 cucuk sane sini.. lepas tu gaduh la kite antara kaum.. pdhal yg xberpolitik xde sampai mcm hindraf ni.. giler glamour nk org kenal konon memperjuangkan hak asasi la tu pdhal kite same2 tau isu yg d timbulkan tak relevan.

    BalasPadam
  2. ciri2 seorang pemimpin munafik.

    regards from;

    pemuda Umno Bukit Bintang.

    P/s ; Ayah saya orang Bota Kanan.Bila2 bolehlah singgah di Parit.Hehe.

    BalasPadam