Jumaat, Julai 31, 2009

Ini Babi (DAP) Lagi Dasat!!!







DOKUMEN DI ATAS INI DI AMBIL DARI BLOG T4TBH NI, JIKA ANDA PERHATIKAN DENGAN BETUL-BETUL semua BUDGET untuk SURAU DAN AKTIVITI UNTU MASYARAKAT MELAYU SEMUA DI KAWAL OLEH KEPALA BAPAK GANGSTER DAP NI!



Tetapi nak buat apa, melayu lebih rela di pimpin oleh kepala gangster dari saudara seagama sendiri dek kerna termakan dengan kata-kata hasutan dari ALJUBURI WALIWATI! Aku kesian tengok melayu jenis macam ni, bukan apa, mereka diperguna habis-habisan tapi mereka merelakan. Salah siapa?Dibawah ini, ada petikan dari blog saudaraku Hamdan Taha, anda bacalah dan hayatilah kata-kata beliau! HIDUP MELAYU!Saya masih ingin membicarakan isu Teoh Beng Hock kerana di Perak sekarang, isu inilah yang diguna-pakai untuk menarik minat orang ramai hadir ke ceramah-ceramah yang dianjurkan oleh DAP, PAS dan PKR. Mereka jadikan isu ini dengan menuduh UMNO (bagi saya orang Melayu) sebagai pembunuh dan pihak yang bertanggungjawap.



Sebenarnya ini sudah melampau, mereka sudah terlebih kurang ajar. Mereka cuba membangkitkan kebencian ke tahap bahaya kepada UMNO, POLIS, SPRM dan Kerajaan walaupun isu ini sedang dalam proses mahkamah dan masih dalam siasatan.Saya juga bersimpati dengan kematian Teoh Beng Hock, tetapi tidak bolehkah kita tunggu sehingga kes ini diselesaikan? Saya hendak bertanya kepada parti-parti politik Cina, akhbar-akhbar Cina, juga pada PAS dan PKR, sejauhmanakah pembelaan dibuat sekiranya ia berlaku dikalangan orang MELAYU? Berapa ramai yang akan tampil untuk membela? Apakah MCA, Gerakan, DAP dan PKR akan menjadi sebegini hebat membela dan berapa ramai yang akan tampil berdemonstrasi dan menyerah MEMO bantahan atau mendesak supaya Suruhanjaya DiRaja ditubuhkan?



Adakah MCA, DAP dan Gerakan akan dilihat sebagai HERO?Saya masih tidak lupa pada tahun 2005, dimana kononnya ada tahana warga Cina yang telah dipaksa berbogel dan ketuk ketampi oleh anggota Polis wanita semasa didalam tahanan. Aksi tersebut telah dirakam dan gambar tersebut menjadi isu besar terutama dalam Parti Cina dan terpampang di dada akhbar-akhbar Cina, sehinggakan Menteri Dalam Negeri terpaksa ke negara China bagi menjelaskan isu tersebut walaupun siasatan belum dijalankan. Masihkah anda ingat? Semua itu berlaku kerana desakan melampau MCA, DAP dan Gerakan termasuklah suratkhabar Cina, Harakah dan Suara keADILan.Semasa itu, macam hendak 'KIAMAT' Malaysia mereka lakukan.



UMNO dan Polis menjadi mangsa dihina dan dimaki hamun, akan tetapi bila siasatan telah selesai dijalankan ternyata gadis yang terlibat bukan warga China atau gadis Cina tempatan, tetapi GADIS MELAYU! Saya ulang lagi TETAPI GADIS MELAYU! Tetapi malangnya menjadi MELAYU di negara MELAYU, kerana apabila MELAYU kes ini terus senyap!Mana perginya 'SIALAN' MCA, Gerakan, DAP, PKR, PAS, NGO serta akhbar-akhbar Cina? Terus senyap dan sunyi!! Semua 'SIALAN' ini berdiam diri kerana mangsanya adalah MELAYU. Maksud saya ialah kejadian yang menimpa MELAYU, tidak ramai yang berasa sensitif termasuk UMNO dan NGO MELAYU. Apatah lagi Anwar 'KEPARAT'! Tetapi bila kes orang Cina dan India, seolah-olah hari sudah mahu 'KIAMAT' mereka kerjakan.Kita jarang mahu berpolitik untuk mempertahankan apa yang benar dan nyatakan apa yang salah. Akan tetapi kita berpolitik untuk meraih undi dan kemenangan untuk kelompok kita sahaja.


Isu hanya akan diambil dan dimainkan jika ianya menguntungkan dan senyap jika ianya merugikan kerana boleh menyebabkan kehilangan undi. Walaupun isu itu benar tapi merugikan, kita akan berdiam diri, senyap, tidak berani untuk tampil menjadi hero. Inilah politik 'HARAM JADAH' namanya.Cuba kita tengok dan kaji berapa banyak surau-surau dan masjid-masjid yang telah dicerobohi demi pembangunan? Berapa ramai bukan ISLAM tampil untuk mempertahankannya? Mana DAP, PKR, MCA, Gerakan, MIC dan suratkhabar Cina? Tapi orang Islam akan tenang menerimanya.Itulah sikap terpuji orang MELAYU.


Tetapi apabila ada kuil, tokong atau gereja hendak dirobohkan bagi tujuan yang sama, satu Malaysia malah sampai ke tahap satu dunia akan jadi kelam kabut. Huru-hara semua akan tampil untuk membuat kenyataan. Semua parti politik Cina dan India, juga PKR malah suratkhabar Cina akan memainkan isu itu seolah-olah Kerajaan Malaysia telah mengdiskriminasikan orang bukan Islam dalam negara ini.Kerajaan Malaysia dituduh tidak mengamalkan kebebasan beragama dan UMNO lah yang akan menjadi mangsanya. Pelbagai tuduhan dilemparkan sehingga tidak cukup didalam negara, dijaja pula ke tahap antarabangsa semata-mata untuk meraih simpati. Tak ker 'SIALAN" kerja-kerja mereka ini? Sedangkan dibanci seluruh Malaysia, jumlah kuil (hindu kecil dan besar), tokong buddha dan gereja jika dicampurkan, sudah pasti akan melebihi jumlah Masjid dan Surau.


Jumlah kuil hindu sahaja sudah mengalahkan jumlah Surau dan Masjid berkali ganda. Dan yang malangnya, penduduk majoriti di Malaysia adalah orang MELAYU. Dari segi hukumnya, sudah tentu kita orang MELAYU mahukan jumlah Masjid dan Surau yang lebih berbanding kuil, tokong dan gereja jika kita mengambil kira faktor sejarah dan hak keistimewaan yang termaktub dalam perlembagaan tetapi ianya tidak begitu.Beginilah nasib satu bangsa yang namanya MELAYU yang tinggal di bumi MELAYU. Kita terlalu berlembut untuk menjaga hati orang lain sehingga kita dipijak dan dikebumikan oleh bangsa lain dengan senang hati. Sehinggakan hati sendiri terguris, tidak siapa yang ambil peduli.


SEDARLAH WAHAI MELAYU!! Bangkitlah kita dari tidur!!Jangan kita biarkan mereka memperbodohkan kita!! BERSATULAH!! Ingatlah wahai pemimpin UMNO, supaya jangan takut atau tunduk dengan MCA, Gerakan dan MIC. Ingatlah wahai pemimpin PAS serta MELAYU didalam parti PKR!! Janganlah kamu menjadi 'BARUA dan KUDA' pada DAP!! Ayuh bangkit kita BERSATU terutama golongan muda..Wallahua'lam

P/s : artikel ini dipetik dari blog parpukari. Buat renungan kita semua...

3 ulasan:

  1. Pi mampulah UMNO . Baik sokong babi dari umno

    BalasPadam
  2. Nak salahkan siapa semua ni. Kita orang melayu mmg suka dok relax. Bila air dh sampai kat hidung, itu jam lah baru sibuk. Tapi setakat sibuk saja, tindakan tak dak jugak. Inilah melayu namanya. Ada pemimpin pun hanya sibuk memanjakan bangsa lain saja. Semangat kita hangat2 tahi ayam. Pegang bara tidak mahu sampai jadi arang. Itulah sebab orang lain mudah ambil kesempatan keatas orang melayu. Dibelanja minum teh secangkir pun, hati dh jadi layu, dah sanggup berkorban menolong itu, ini. Itulah melayu. Melayu ni memang tidak mahu sedar2. Ditawarkan sahama amanah berbilion2
    ringgit, tidak mahu beli. Tetapi beli kereta dan hidup bermewah2 (kadang2 kelihatan tidak setimpal dengan diri), ada pulak duit. Akhirnya? Hak melayu RM 1.5 ribu juta, habis dilahap bangsa asing yg mmg sentiasa lapar tu. Silap2 haribulan besuk, PNB depa konker sebab depa dah pegang majoriti. Ni tak lama lagi saham 1Malasia pulak keluar. Habis lagi depa sapu. Apa nak jadi kita melayu. Berpuashatikah kita setakat hanya bergaduh, bergocoh sesama melayu tak sudah2 tu. Kita fikirlah sendri. Aku malas dah nak fikir. Letih dah fikiran aku memikirkan melayu tak sedar dek untung ni.

    BalasPadam
  3. EPMUDA MELAYU KENA BERFIKIRAN TERBUKA JANGAN BERMUSUHAN DENGAN ORANG YANG BUKAN MELAYU TETAPI BERKAWAN DENGAN JUJUR DAN IKHLAS. SAYA DUDUK LAMA KAT KANTIN KERAJAAN KAKITANGAN NYA PUN ASYIK MENGUTUK UMNO JER MARI KITA FIKIR KAN

    BalasPadam