Rabu, Mei 27, 2009

Bubarkan DUN!!

Ramai penyokong pembangkang marah dan kecewa dengan kejatuhan kerajaan Pakatan Rakyat Perak pada Februari yang lalu. Mereka beranggapan bahawa UMNO/BN bermain taktik kotor dengan penghijrahan 3 orang ADUN dari PKR & DAP. Bermula dari cerita dan kisah itulah bahawa Nizar (sila baca sebagai Lembu DAP) telah memohon untuk bubarkan DUN kerana keadaan politik tidak stabil dan kuasa memilih perlu dikembalikan kepada rakyat.

Saya cuba membawa pembaca kepada satu sudut yang agak mudah. Bila ketiga - tiga ADUN Changkat Jering, Behrang dan Jelapang melompat keluar, DAP yang paling takut dan cemas. Tetapi mereka menggunakan "Lembu Tunggangan" mereka untuk berada dibarisan hadapan sekali. Nizar yang paling kuat memainkan isu ini.

Kenapa kita tidak melihat dari sudut bahawa Nizar atau Kerajaan Pakatan Rakyat sudah hilang kepercayaan dari ketiga - tiga ADUN berkenaan?? Mudah dan Ringkas. Oleh itu, Nizar dan Kerajaan Pakatan Rakyat sebelum ini hilang krebiliti dan tidak "DIYAKINI" oleh YB Kapten (B) Osman Jailu, YB Jamaluddin & YB Hor Yit Foong.

Begitu juga yang terjadi kepada kes penghijrahan YB Dato' Nasaruddin Hashim - ADUN Bota yang mana beliau hilang kepercayaan kepada kepimpinan Tun Abdullah dan Dato' Seri Diraja Tajol Rosli Ghazali. Tetapi penghijrahan sementara Dato' Nasa hanya bersifat sementara dan beliau hanya sempat bersama PKR/PR selama 11 hari sahaja.

Kenapa perlu bubar DUN sekarang?? Siapakah yang hilang kepercayaan?? Umum mengetahui bahawa Osman Jailu dan Jamaluddin cukup marah atau dalam bahasa mudah hilang kepercayaan kepada kepimpinan Nizar kerana bersifat seperti lembu ditarik hidung. Segala keputusan semua datangnya dari Ngeh dan Nga. Kenapa perkara ini tidak di fikir oleh penyokong PR mahupun orang Melayu yang berada di dalam PKR mahupun PAS???

Jika Osman Jailu & Jamaluddin disogokkan wang berjuta ringgit kenapa mesti tunggu 11 bulan?? walhal jamaluddin sendiri pernah ditawarkan sesuatu yang hebat oleh DAP sendiri.

Jadi, jika DUN dibubarkan, maka bersedialah kita untuk menerima Menteri Besar yang secara total dari DAP dan sudah tentunya Nizar bukan lagi pilihan. Nizar mungkin sekadar ADUN biasa atau paling tidak pun sebagai Exco.

Orang Melayu di Perak perlu ingat bahawa jika ini yang berlaku maka bersedialah untuk segala bentuk perubahan. Jangan terpesona dengan mainan kata - kata DAP dan bacaan ayat Quran mereka. Sikap orang Melayu yang mudah terpesona dengan kata dan tipu daya.

DAP lah yang menjadi Pengarah kepada segala macam drama di Perak. Pelakonnya terdiri dari Nizar dan fanatik² pembangkang yang lain. Yang diperbodohkan tidak lain dan tidak bukan orang Melayu yang menyokong PAS & PKR.

::Jangan Jadi Lembu::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan