Isnin, Mei 25, 2009

Mogok Lapar oleh Balaci PR!!

Hari ini, Setiausaha DAP Perak, si keparat Nga Kor Ming mengumumkan bahawa PR Perak akan mengadakan mogok lapar selama 3 hari bermula esok. Satu majlis sarapan pagi akan diadakan esok di Pejabat DAP Perak yang mana akan dimula oleh Nizar. Tetapi tak pastilah siapa yang bermogok. Pemimpin atasannya ke atau balaci - balaci mereka sahaja.
Inilah budaya yang cuba ditonjolkan oleh DAP. Lihatlah sekalian rakyat, siapakah Pengarah kepada Episode ini?? Siapa yang dilembukan oleh DAP. Dan penulis tidak sabar untuk menunggu penyokong parti mana yang paling banyak bermogok... DAP kah?? PAS kah?? PKR kah??
Hebat percaturan DAP..mereka ambil part yang mudah sahaja..part yang susah n bebal kesemuanya dijalankan oleh lembu - lembu PAS n PKR yang telah dicucuk hidung mereka oleh DAP.
Penulis sendiri pelik dan hairan, mengapa perlu bermogok. Kenapa tak sembahyang hajat je terus. Walaupun pada hari ke 3 mogok akan berakhir dengan satu majlis sembahyang hajat di pejabat PAS Perak tetapi mogok bukan cara terbaik.
Semakin banyak budaya - budaya karut dan keparat yang cuba dibawa oleh DAP...sidang bawah pokok..berbaring atas jalan n pegang bendera, nyalakan lilin n pakai baju hitam..pemain - pemainnya pula terdiri dari lembu-lembu PAS.
Aduh..kesiannya mereka...tetapi itulah yang dikatakan taksub. Taksub pada segala - galanya tanpa rasional kebenarannya...dan mereka yang taksub inilah yang telah dimanipulasikan oleh DSAI. Sampai sekarang DSAI langusng tidak berani untuk bersumpah berkenaan dengan kes meliwa bekas pembantu peribadinya Saiful..
::Berpuasa di Bulan Ramadhan::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan