Selasa, Julai 28, 2009

Tok Guru Ohh Tok Guru!!


Assalamualaikum & Salam Sejahtera..


Tok Guru Ohh Tok Guru...

Ketika membaca membaca Berita Harian semalam dengan kisah Nik Aziz nk berbaik dgn Kerajaan Pusat, penulis hanya senyum dan terlintas di fikiran "ini gimik je orang tua ni"..dan hari ini ketika singgah membeli surat khabar Utusan, nah..ambik kau "Pergi Jahanamlah UMNO"...


Pelik, jelik dan jijik mungkin itulah ungkapan yang sesuai untuk "mendescribe" kan tok guru nyanyuk ni. Semakin lama semakin menyimpang, semakin bodoh dan semakin terserlah kebodohan dan flip flop nya. Tetapi, dek kerana tok guru ni idola di seantero Malaya maka, pancacai pencacai najis nya hanya mengiyakan dan menganggukkan kepala sahaja. Begitulah bodohnya dan jahilnya dan fanatiknya pencacai mereka ni. Apabila nilai Islam boleh dijual beli, dijual di pentas politik maka segala tindakan mereka ini dihalalkan sama sekali.


Begitu mudah orang Melayu kita ni beli dengan nilai Islam yang dipolitikkan. Maksum sangatkah Tuan Guru ni?? Sebab itulah apabila, ajaran Islam di ambil sekerat - sekerat dan diambil pada perkara yang secocok dengan mereka maka tidak hairanlah terlalu banyak Ajaran Sesat di Malaysia ini kerana nilai agama Islam itu sendiri boleh ditarik - sorong. Ayah Pin, Rasul Melayu, Aurat Muhammadiyah dan berbagainya.


Tok Guru ini semakin menyerlahkan kebodohannya. Buat Tok Guru, eloklah berhenti dari mengeluarkan kenyataaan yang menyerlahkan kebodohan diri sendiri. Tok Guru pun bukan maksum dan bukan juga nabi mahupun rasul.


::Jus Tok Guru::

3 ulasan:

  1. Dia baik sebab nak peruntukkan pusat..dia x leh tadbir ekonomi Kelantan...pi jahanam la PAS...cakap pandai, buat keja x reti..kutuk orang lagi pandai...

    BalasPadam
  2. salam pemuda UBN parit,moga didalam dikau menulis ada terlintas di dlm kotak fikiran anda erti dan makna penulisan.....jgn pandai mencaci aje... cermin diri anda & kawan2 anda dahulu.apa yg ada pada PEMUDA UBN Pait???????berkokok hanya pada halaman sendiri aje..fikirkan lah..

    BalasPadam
  3. salam pemuda UBN parit,moga didalam dikau menulis ada terlintas di dlm kotak fikiran anda erti dan makna penulisan.....jgn pandai mencaci aje... cermin diri anda & kawan2 anda dahulu.apa yg ada pada PEMUDA UBN Parit???????berkokok hanya pada halaman sendiri aje..fikirkan lah..Ana bukan lah ahli mana2 parti politik tetapi dari permerhatian ana Datuk Tuan Guru Nik Aziz tu bercakap & mengeluarkan kenyataan adalah mengikut akal fikiran sedalam2 sebagai alim ulamak bukan sesuka hati aje.

    BalasPadam