Khamis, September 10, 2009

Duit Raya Dari Kerajaan!!

Semalam penulis berbuka puasa di sebuah hotel yang dijadikan dewan persidangan PR di Ipoh minggu lalu. Kemudian penulis menerima panggilan telefon dari sahabat yang mengatakan kakitangan kerajaan (kumpulan sokongan) dapat bonus RM500, dua kali bayar.
Wah. ini satu berita baik kepada semua kakitangan kerajaan (kumpulan sokongan). Walaupun ianya bukan dipanggil bonus tetapi bantuan kewangan khas (kata Ceupacs) yang akan dibayar sebelum Aidil Fitri dan bakinya RM250 pada Disember nnt.
Tetapi bolehlah dianggap sebagai duit raya dari kerajaan. Walaupun jika dihitung dengan nilai RM500 tu dan dibandingkan dengan jumlah perbelanjaan nak raya dan bukak sekolah nanti tidaklah seberapa, sekurangnya kerajaan tetap memberi dan prihatian, berkebajikan barangkali.
Seramai 860,000 kakitangan kerajaan akan menerima bantuan kewangan khas ini yang melibatkan implikasi kewangan sebanyak RM430 juta.
Apapon, bersyukur diatas pemberian. Pembangkang ke, penyokong ke. atas pagar ke, selagi nama kakitangan kerajaan dlm kumpulan sokongan semua dapat. Jangan banyak bunyi, orang dah bagi tu ambik. Tak dapat bising, bila dah dapat pun bising. Apa punya budaya pn aku xpaham. Yang penting bersyukur diatas nikmat dan rahmat.
Selamat berpuasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan