Selasa, September 29, 2009

Isa Samad Sah Calon di Bagan Pinang


Petang tadi, Tan Seri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan bahawa Tan Seri Isa Samad, Ketua UMNO Bahagian Teluk Kemang merupakan calon BN di kerusi N31 Bagan Pinang.


Dalam satu majlis ringkas petang tadi yang turut dihadir Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat, Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Mohd. Hassan Mohd dan beberapa pemimpin parti komponen yang lain.


Pengumuman nama Isa Samad telah mendapat sorakan dan tepukan yang gemuruh dari semua yang hadir. Mana terjawab la teka teki selama ini. Ini keputusan muktamad dan tiada dakwa dakwi.


Keputusan UMNO Bahagian Teluk Keman menghantar satu sahaja nama calon telah membuahkan hasil. Kononnya Isa Samad menjadi pilihan dan disokong oleh dan penyokong akar umbi. Isa Samad juga diibaratkan seperti ayah di sana. Inilah masanya untuk kata - kata itu diterjemahkan. Jentera BN perlu pastikan kemenangan Isa d sana.


Jentera BN juga perlu mengambil kira peluru peluru hidup yang akan dimuntahkan oleh pembangkang, seperti isu rasuah Isa dahulu, isu PKFZ dan isu-isu semasa yang lain. Kita patut bersedia untuk itu.


Penulis sendiri kurang bersetuju dengan pemilihan Isa. tetapi keputusan telah dibuat. Yang penting, kini masa untuk bekerja dan memestikan kemenangan BN di Bagan Pinang. Orang2 Bgan Pinang perlu mengambil kira jasa dan kerja buat Isa Samad selama ini di sana selain track record BN memerintah Negeri Sembilan dan Malaysia.


Setiap hujah pembangkang perlu dijawab dan disangkal, jangan dibiarkan hujah mereka meresapi pemikiran dan mempengaruhi undi rakyat di Bagan Pinang.


Apapon, selamat berkempen dan berjuang kepada semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan