Rabu, September 02, 2009

Sidang DUN Haram Kali Kedua!!

Jalan menuju ke Bulatan Hospital (depan kuil tepi sungai)
pada jam 7.55 pagi td - agak sesak dengan kenderaan

Permandangan di Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab - depan SUK Perak. Jam 7.52 pagi

Pintu Masuk Utama SUK Perak - dikawal oleh anggota polis.


Pada pagi ini dijangka, ADUN² dari Pakatan Rakyat akan mengadakan Sidang Dewan Undangan Negeri Haram buat kali ke 2. Diberitakan mereka akan mengadakan di tempat yang sama di bawah pokok depan SUK Perak tetapi terkini, mereka akan mengadakan di Hotel Tower Regency, Jalan Dato' Ahmad Said Ipoh.


Kelihatan pintu masuk utama ke SUK Perak dikawal rapi oleh anggota polis serta Unit Pencegahan Rusuhan dan beberapa jalan masuk ke SUK Perak juga diadakan sekatan terhad kepada kakitangan SUK sahaja.


Nampaknya, Sivakumar seperti orang gila talak. Begitu juga ngan Nizar, Ngeh n Nga yang merupakan Sifu kepada Nizar sendiri. Ini bukan kuasa rakyat tetapi kuasa Cina DAP yang biadap terhadap Sultan Perak. Sultan Perak dihina dicaci maki, mufti dipanggil pelacur. Tetapi Cina DAP ini mendapat sokongan dari sebilangan orang Melayu Islam yang kononnya berdiri atas nama adil dan saksama walhal secara tidak sedar menghakis kuasa Melayu dan Islam tu sendiri.



Tidak perlu diperjelaskan lagi bahawa yang memerintah sebelum ini bukan PAS tetapi Cina DAP. De Facto MB Ngeh Ko Ham yang sememangnya kurang ajar dan bangsat.


Penulis akan cuba melaporkan perkembangan terkini buat semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan