Jumaat, September 18, 2009

Salam Aidil Fitri 1430 H

Hari terakhir bekerja sebelum bercuti hampir seminggu. Suasana pejabat pun dah sunyi kerana dah ramai yang bercuti awal.
Lusa, insyaallah kita seluruh umat Islam di Malaysia akan meyambut 1 Syawal 1430 H. Bersyukur kita kerana masih diberi kesempatan oleh Allah SWT untuk beribadat kepadanya menunaikan rukun Islam ke 3 disamping amalam-amalam sunat lain yang dituntut. Bersyukur diatas limpah dan kurnia Nya serta rezki yang diberikan di sepanjang bulan Ramadhan ini. Suasana aman dan sejahtera di bumi tercinta ini yang membolehkan kita melakukan ibadat dengan sempurna dan tanpa rasa takut berbanding dengan negara² Islam lain yang sedang bergolak.
Simpati buat saudara seagama di Palestine, Afghanistan, Iran, dan lain-lain negara yang masih belum dapat menikmati keamanan dan sentiasa hidup dalam keadaan ketakutan.
Penulis juga mengambil kesempatan ini untuk mengucap Selamat Hari Raya AidilFitri 1430 H dan Maaf Zahir & Batin kepada semua sahabat² yang melayari blog ini. Selamat bercuti kepada semua.
Pemuda Parit,
Anak Jati Parit, Perak.

1 ulasan:

  1. Salam sejahtera,

    Mata kekadang salah melihat, mulut kekadang tersalah ucap, hati pula kekadang tersalah duga. Justeru, saya memohon maaf di hari mulia kerana tersalah kata dan terkasar bahasa selama kita bertemu atau berkenalan di alam maya.

    SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, Maaf Dzahir dan Batin.

    - Yopman
    sanasinigitugini.

    BalasPadam